AlfaBreraClubBeNeLux
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De toekomstige plannen van Alfa Romeo: Maurizio spreekt Alfisti toe !

Ga naar beneden

De toekomstige plannen van Alfa Romeo: Maurizio spreekt Alfisti toe ! Empty De toekomstige plannen van Alfa Romeo: Maurizio spreekt Alfisti toe !

Bericht  pietrobq4 wo dec 16, 2009 8:15 am

Maurizio Consalvo spreekt Alfisti toe


15 december 2009 22:24.

De man die achter de schermen bij Alfa Romeo het woord doet richting de trouwe maar ook veeleisende achterban heet Maurizio Consalvo.

Op Balocco is hij ook dikwijls gastheer bij de nodige perspresentaties. Het is alsof in deze onzekere tijden waarin allerlei wilde berichten de ronde doen, de Alfa Romeo directie zich nu bekommert om de gelederen van de aanhang der Alfisti waar inmiddels veel omrust is ontstaan. En omdat wij daar toe behoren doen we rechtstreeks verslag vanaf Alfisti.com, waar Consalvo ‘as we speak’ berichten aan het typen is als reactie op de vele vragen. De beste man zijn status is momenteel ‘online’. Consalvo was ondermeer betrokken bij de ontwikkeling van de 8C Competizione, MiTo en ook de nieuwe Giulietta.

“Beste Alfisti,

Ik ben blij om het feit dat ik me eindelijk tot jullie kan richting. Via deze nieuwe weg kan ik jullie op de hoogte stellen van een heel aantal aspecten rond de producten van Alfa Romeo. Ik voel me vereerd om deze communicatielijn met jullie te mogen beginnen, want sinds het begin van mijn carrière ben ik altijd groot bewonderaar geweest van de wereld der Alfisti. Alfisti zijn vaak ervaren experts en ware kenners of gewoon gepasioneerde liefhebbers van Italiaanse auto’s.

Mijn passie en droom is ook mijn werk geworden. Ik ben medeverantwoordelijke bij de ontwikkeling van concepten met het oog op de toekomst. Het is een uitdagende, soms moeilijke maar ook zeer dankbare taak waar we ons mee bezig houden. Ik kan me voorstellen dat voor buitenstaanders het momenteel moeilijk is om daar een voorstelling van te maken. Als kind droomde ik ervan om de leiding te hebben over het produceren van de sterkste motoren en de auto’s die vooral heel erg snel kunnen. De realiteit is echter een stuk rationeler en minder sappig. Er moeten constant een heleboel complexe zaken overwogen worden. Vooral met het huidige economische klimaat is dat bijvoorbeeld het geval. Hier bij Alfa Romeo betekent dat dat we altijd druk bezig zijn om verantwoorde investeringen te doen. Dat doen we altijd door als eerste de ontwikkeling van de markt in de gaten te houden. Vroeger was dat een stuk voorspelbaarder en minder moeilijk. Bovendien zijn ontwikkelingen altijd wereldwijd en niet alleen een kwestie van Italië en Europa.

En meestal is het beste wapen dan de technische innovatie. Dan kom je op het juiste moment met het juiste product op de markt. Multiair is bijvoobeeld zo’n winstgevende innovatie. De eer was dan ook aan de MiTo om deze techniek te introduceren. Dankzij het inzicht van een team dat op tijd inzag dat lagere emissies en meer vermogen het goed zullen doen op de huidige en toekomstige markt.

Een belangrijk aspect is de wetenschap van wie je klant is en wat hij of zij wil en belangrijk vindt. De geschiedenis en de merkwaarden en de daarbij horende unieke sellingpoints plus alle mogelijke redenen waarom een klant voor je product zou kiezen zijn hier het bespreken waard. We weten wat dat betreft precies wat we willen bereiken. Herkenbare styling, goede rijeigenschappen, excellente prestaties en rijsensatie plus de veiligheid. Precies die eigenschappen die bij Alfa Romeo horen. De keerzijde van die bijzondere eigenschappen is dat de eisen alsmaar hoger en hoger worden. We hebben bij Alfa Romeo te maken met traditionalisten maar ook met een geheel nieuw publiek.

Toen Alfa Romeo in de jaren ‘50 met de nieuwe Giulietta kwam, was er geen enkele andere auto op de markt met gelijkwaardige eigenschappen. Een sportieve gezinswagen werd alleen bij Alfa Romeo gebouwd in die tijd. Niemand bouwde in die tijd nog zulke lichte sedans met aluminium nokkenas. Vandaag de dag bouwt iedereen auto’s met deze eigenschappen die ook nog eens heel goed in elkaar steken. Ondanks dat is het nog steeds enorm de moeite waard om deze merkeigenschappen na te streven. Vooral in de toekomst zal dit uiteindelijk renderen zodra er minder autobouwers in de wereld zullen zijn en de verschillen minder rijk in aantal. De uitdaging is dus een Alfa te bouwen dat aan alle eisen van de markt voldoet, tegelijkertijd op en top Alfa is, van hoge kwaliteit en oogstrelend.

Achterwielaandrijving
Het is nu tijd om wat vragen te beantwoorden van jullie Alfisti. Een heet hangijzer is natuurlijk de vraag om achterwielaandrijving voor Alfa Romeo. Dit is een onderwerp dat zich niet al te makkelijk laat beantwoorden maar ik doe toch een poging. Het is allereerst geen technisch ideologische kwestie maar eerder een rationele kwestie. Compactere auto’s hebben bijvoorbeeld meer voordeel als ze voorwiel aangedreven zijn. Bovendien bieden die een groot deel van de doelgroep meer gemak qua rijeigenschap en ruimte achterin. Aan de andere kant is het er meer voordeel bij achterwielaandrijving zodra de prestaties omhoog gaan. Helemaal als je er ook toe in staat bent om het achterwielaangedreven product met de huidige electronische ondersteuning zó te maken dat het rijplezier er niet op achteruit gaat. Maar er zijn veel voorwielaangedreven auto’s die buitengewoon veel rijplezier als eigenschap hebben en er zijn ook ronduit saaie acherwielaangedreven auto’s. Van die laatste categorie noem ik geen namen omdat ik niemand wil beledigen. Wij vragen ons vooral af wat we willen bereiken met een te ontwikkelen auto en daarna middels welke techniek. Er is geen enkele goede reden te bedenken om voor de achterwielaandrijvingstechniek te kiezen enkel en alleen omdat die nu eenmaal heilig is. Maar zodra het op performance aankomt zul je er mogelijk wel voor gaan.

V6
Nog zo’n onderwerp is de bouw van een V6. Ik spreek even uit hoe wij daar tegenaan kijken momenteel zonder te veel uit de school te klappen. We zijn ons donders goed bewust van wat de impact is geweest van de V6 ‘Busso’ op de naam Alfa Romeo. Zo’n motor vervangen was en is geen makkelijke klus. Het is een enorme investering aangezien betrouwbaarheid belangrijker is dan ooit. Bovendien moet het verbruik zo laag mogelijk liggen en de motor moet heel schoon zijn. Zoiets mag dus pertinent niet fout gaan. Een belangrijk onderdeel vormde ook de planning rond de modellen die deze motor zouden gaan gebruiken en voor welke markten. Maar ik kan jullie geruststellen. FPT is met een V6 bezig van een extreem hoog niveau. Ik zeg niets te veel als ik zeg dat het niet zomaar een V6 zal zijn maar dé V6, met het temperamentvolle karakter waar de Italiaanse motor zo beroemd mee is geworden over de hele wereld.

1750 TBI
Wat motoren betreft. Het is voorlopig niet de bedoeling om ook voor de 1750 MultiAir technologie toe te passen.
Over enkele maanden zullen we een evolutie op deze motor zien met een hoger prestatieniveau. Een nieuwe stap richting een toekomst met enkel Alfa waardige motoren met hoge prestaties en minder verbruik en uitstoot.

Elektronische Q2
De mechanische Q2 is met succes doorontwikkeld en getest op de 147 en GT. We wilden nu een nieuw doel bereiken samen met onze technici bij de ontwikkeling van de elektronische variant. De rijervaring moet precies hetzelfde zijn als met de mechanische. Nu met drie nieuwe voordelen erbij; Het is toepasbaar op het DNA systeem, er is sprake van gewichtreductie dankzij de afwezigheid van de mechniek bij de vooras en het is minder duur bovendien waardoor het breder toepasbaar wordt en dus niet alleen voor de grotere motoren is weggelegd. Deze nieuwe techniek zorgt er bijvoorbeeld voor dat in combinatie met DNA de nieuwe Giulietta geen auto met compromissen is geworden. De Giulietta zal hierdoor elke voorganger snel doen vergeten.

Elektrisch rijden
Binnen FGA geloven we dat het presenteren van talloze dure elekrtische futuristische concepten onze planeet niet gaat redden. Bovendien is er nog geen toepasbare oplossing binnen korte termijn. Daarom hebben we in plaats daarvan hard gewerkt om mensen ook écht een ecovriendelijk product te bieden dankzij de toepassing van LPG en aardgas waardoor we als groep zelfs toonaangevend zijn. Daarom is de Mito 1.4 turbo op LPG een uniek product. Maar onze ontwikkeling stopt hier niet aangezien we geloven dat in de toekomst ook andere oplossingen keihard nodig zijn in het belang van onze planeet.

Toekomstige modellen van Alfa Romeo
Velen van jullie vragen constant wat de toekomst qua modellen brengen zal. Als ik een fan zou zijn en geen prof zou ik antwoorden met een waslijst aan smakelijke mogelijkheden en ideeën. Maar vanuit mijn professie kan ik alleen maar zeggen; Blijf die vragen vooral stellen want dat is alleen maar goed. We werken momenteel keihard aan de juiste keuzes, hetgeen in een veel hoger en variabeler tempo plaats vindt momenteel, vanwege de moeilijke economische omstandigheden waarin we met z’n allen zitten. We willen de markt de juiste producten kunnen bieden. De samenwerking met Dodge/Chrysler zorgt ervoor dat er meer mogelijkheden zullen zijn om de individuele merkeigenschappen verder te ontwikkelen. Dus ook die van Alfa Romeo.

De nieuwe Giulietta
De voorbeschouwing rond dit model is nog maar net begonnen. De komende weken zullen jullie meer horen over de geweldige technische aspecten van deze auto en over de vele variaties waarin de Giulietta leverbaar zal worden. De Giulietta is er op gericht om een marktleidende rol te hebben van een mondiaal niveau, dankzij de vele innovaties die in deze auto te vinden zijn. Wat het interieur betreft. Jullie zullen blij verrast zijn bij het zien van het definitieve eindresultaat. Er wordt momenteel door de kwaliteitsafdeling keihard gewerkt om elk detail tot in perfectie goed te krijgen op het gebied van kwaliteit en afwerking.

Helaas moet ik weer aan het werk maar ik zal zodra het kan me weer melden op dit forum. Ik zie ook uit naar het vernieuwde platform dat vanaf 2010 te zien zal zijn via Alfisti.com. Voor nu fijne feestdagen.” cheers

Dat geeft een stuk duidelijkheid en weten we waar Alfa Romeo voor wil gaan staan. Zo kan het 100-jarig bestaan een mooi feest worden en kunnen we verder de toekomst in !
bom

Bron: www.AutoEdizione.nl Je informatiebron van Italiaanse Auto's.
pietrobq4
pietrobq4

Aantal berichten : 148
Leeftijd : 78
Woonplaats : Kalenberg.
Registration date : 07-09-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum